Climate Rebellion

Grote supermarkten doen nog steeds veel te weinig om gevaarlijke klimaatverandering te stoppen, Milieudefensie 5-10-2023

Supermarkten doen te weinig om klimaatverandering te stoppen.

Wat is de rol van de supermarkt

Aan de consumenten kant hebben supermarkten veel invloed in wat wij als consument in on karretje stoppen. Door aanbiedingen en het kiezen hoe je artikelen presenteerd, sturen ze bewust op de spullen die wij afrekenen.
En aan de aanbodkant bepalen supermarkten mede hoe duurzaam produkten geproduceerd worden. Door hierin verantwoorde keuzes te maken en eisen aan duurzaamheid van produkten te stellen, zorgen ze ervoor dat ons mandje duurzamer wordt. Nu is winst vaak nog de voornaamste drijfveer.

Omschakeling naar plantaardige eiwitten

Vlees en zuivel hebben een enorme impact op het klimaat. Door, zoals de Lidl dat doet, plantaardige alternatieven naast het vleesschap te leggen en deze actief te promoten, is een omschakeling mogelijk. Het wordt dan de gewone keuze, zeker als de alternatieven lekker zijn.
Daarnaast kan een stukje voorlichting tijdens de feestdagen, met een plantaardig alternatief menu, ook wonderen doen.

Meer lezen

Bekijk eens dit artikel over de rol van de supermarkten op de site van Milieudefensie of download de Superlijst Groen 2023 .

#Ahold #Supermarkten

news-2023-10-05-supermarkten-doen-te-weinigWoensdag 17 April 2024 18:8:25